Social Icons

Pages

Minggu, 24 November 2013

Pengantar Peta Hidup...


Hidup ini adalah sebuah petualangan, satu langkah utama menuju sebuah tujuan... yakni keabadian di Syurga Nya...

Untuk meraih syurgaNya tidak melulu hidup ini hanya terfokus kepada ibadah-ibadah Mahdhoh saja namun melakukan sebuah perubahan, melakukan sebuah pengabdian, mencetak generasi-generasi yang faham agama dan akademis itu pun adalah sebuah ibadah. Jika,,,semua itu di niatkan ibadah dan fokus hidup ini hanya semata-mata untuk beribadah kepadaNya.

Semasa hidup yang singkat ini, saya ingin meniti jalan untuk meraih syurgaNya, akan mengoptimalkan passion utama hidup dalam dunia pendidikan & pengabdian serta meniatkan semua itu hanya karena Allah...Namun,,,pada saatnya nanti walaupun hidup ini akan tersibukan oleh hal-hal yang demikian saya tidak akan lupa pada jati diri saya sebagai perempuan yang nanti akan memiliki tanggungjawab utama sebagai pengabdi dalam keluarga (suami) dan Pembelajar bagi anak-anak...menuntun mereka bersama pendamping hidup untuk sama-sama meraih syurgaNya Kelak...

Jalan di depan begitu terbentang untuk saya lewati bersama ribuan langkah kaki ini dan itu semua berawal dari satu langkah yakni sebuah niat & keinginan untuk meraih sebuah impian di dunia dan meraih kebahagiaan abadi di SyurgaNya nanti...

Apapun target hidup ini harus saya fokuskan semua itu hanya semata ibadah kepadaNya...dan inilah coretan motivasi dalam hidup saya,,,

This is My Dream Come True.....



1 komentar: